Весела перерва

Ігроленд
  Пограйте у випробувані на практиці ігри!
  
Карлики і велетні
Ця гра на увагу для молодших школярів.
10—15 чоловік, шикуються в ряд або утворюють півколо в декількох кроках від керівника.
Ведучий називає великі предмети або тварин, наприклад: «будинок», «слон», «жираф» і т.д. Діти піднімаються на носочки і тягнуться вгору, показуючи їх розмір. Якщо ж названі, наприклад, «шишка», «мишка», «голка» і т. д., всі учасники сідають і опускають руки. Хто помилиться — робить крок вперед, при повторній помилці вибуває з гри.
Ведучий не тільки голосно називає предмети, але і сам виконує рухи. Перевіряючи увагу тих, що грають, він навмисно «помиляється». Ті, хто погано слухає і лише дивиться, що він показує, незабаром вибувають з гри. Гра триває 2—3 хвилини, потім відзначають найуважніших.

 Птахи в клітці
Гра розрахована на школярів молодшого віку і сприяє вихованню витримки, сміливості і рішучості. Половина тих, що грають (8—12 чоловік), узявшись за руки, утворюють круг — «клітку». Інша половина — «птахи». Вони розташовуються вільно по зовнішній стороні круга. По сигналу керівника гравці «клітки» рухаються кроком (можна скачками) управо, а «птахи» — вліво. По наступному сигналу «клітка» зупиняється, і гравці піднімають сполучені руки вгору.
«Птахи» починають пробігати під піднятими руками в «клітку» і вибігати з неї. Керівник подає свисток, і «клітка» закривається, при цьому гравці опускають руки, злегка сідаючи. «Птахи», що опинилися в «клітці», вважаються спійманими. Вони встають в круг і беруться за руки з рештою гравців, збільшуючи розмір «клітки». Після того, як «клітка» закриється три або чотири рази, підводять підсумки. Відзначають найшвидших і спритніших «птахів». Потім гравці міняються ролями.
Якщо у момент сигналу голова «птаха» буде усередині «клітки», вона вважається спійманою. Ті «птахи», які прагнуть не перебігати через «клітку», вважаються спійманими.

Вудочка
Діти стоять по колу, учитель — в центрі кола. Він держить в руках шнур (на кінці якого прив'язаний мішечок з піском) або скакалку. Учитель круте мотузку по колу над самою землею, а діти підстрибують уверх, щоб мішечок не зачепив їхніх ніг.
 Вода, земля, повітря
Гравці розташовуються в середині майданчика, утворюючи 2-3 групи кіл ("землю"). На одній стороні майданчика (за лінією) позначається "вода", за іншою — "повітря". Вибирають двох ведучих, які стають за межею майданчика, на довгих її сторонах один проти одного. Учитель час від часу називає одне з живих істот, мешкаючих у воді, на землі або у повітрі. Почувши вимовлене учителем слово, діти швидко перебігають до потрібного місця, а ведучі їх ловлять. Якщо названа тварина мешкає в середовищі, де в даний момент знаходяться гравці, то всі присідають і чекають наступного моменту. Після кількох перебігів ведучі замінюються тими, хто вибув із гри. Гравці, які були спіймані, або не правильно діяли по с
игналу, із гри вибувають, поки не залишаться 1-2 переможці.

Північний і південний вітер
Вибирають двох ведучих. Одному на руку пов'язують синю стрічку (це північний вітер), другому — червону (це південний вітер). Інші діти бігають по майданчику. Північний вітер намагається заморозити якомога більше дітей (доторкнутися до них рукою). "Заморожені" гравці приймають яку-небудь нерухому позу. Південний вітер намагається розморозити дітей, торкаючись їх рукою і говорячи: "Вільний!". Через 2-3 хв назначають нових ведучих, і гра повторюється.

Заборонені рухи

Учасники гри утворюють коло. Ведучий оголошує, що всі учасники гри повинні повторювати всі його рухи, крім одного. Як тільки руки ведучого опускаються вниз, всі повинні підняти руки догори, тобто   зробити   навпаки. Той, хто помилиться, стає ведучим.


  Ігри на розвиток спритності, навичок спілкування, органів почуттів, уваги та гостроти реакції.
Хто більше - азартне змагання, що сприяє розвитку моторики рук і спритності. Ця малорухлива гра добре підійде для проведення в школі під час перерви в учнів молодших класів.
Учасникам роздаються мотузки довжиною близько 1 метр. За сигналом гравці починають зав'язувати на мотузці вузли. Той, хто за 1 хвилину зав'язав більше вузлів - перемагає.
Примітка. Гра починається і припиняється строго по сигналу ведучого.
Вік: від шести років
Гра розвиває: спритність, моторика рук, реакція
Кількість гравців: 2 і більше
Необхідні речі: мотузка



Ноїв ковчег - це весела гра для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, яка допомагає розвивати слухове сприйняття і розкутість.
Діти діляться на дві команди. Кожній видається однаковий набір карток із зображенням різних тварин. Гравці навмання беруть по одній з них (іншим показувати зображення не можна).
Потім у кімнаті вимикають світло або всім щільно зав'язують очі. Кожен з гравців починає видавати звуки, що відповідають обраному тварині (наприклад, намальована корова - значить, діти починають мукати).
Завдання гравців - з цим звукам в темряві знайти свою пару. Коли двоє, що зображують однакових звірів, зустрічаються, вони беруться за руки і замовкають.
Коли настане тиша - гра закінчується. Виграє пара, яка зустрілася першої.
Бажано, щоб зображення не зображували тварин, видають схожі звуки - наприклад, пару «львів» буде дуже складно відрізнити від «тигрів» або «ведмедів».
Вік: від шести років
Гра розвиває: навички спілкування, органи почуттів, розкутість
Кількість гравців: 7 і більше
Місце гри: приміщення
Необхідні речі: картинки

Прикрась ялинку - це весела гра для розвитку просторової пам'яті у дітей від шести років. Буде доречна і на дитячому ранку, і на дорослій вечірці, присвячених Новому року.
З присутніх обирають трьох-чотирьох осіб у якості гравців. Грають ставлять посередині кімнати, зав'язують їм очі, дають по ялинковій іграшці. Гравці повертаються кілька разів навколо своєї осі (у цьому їм може допомогти хтось із присутніх), а потім йдуть до ялинки і вішають на неї іграшку.
Якщо гравець не зміг дійти до ялинки (пішов в іншу сторону), то іграшка вішається на перший-ліпший йому предмет або людини. Виграє той, чия іграшка буде повішена на ялинку, якщо таких не виявиться, то той, чия іграшка буде висіти на самому оригінальному місці.
Примітки. Гру можна проводити кілька разів.
Вік: від шести років
Гра розвиває: органи чуття, пам'ять, розкутість
Рухливість гри: малорухлива
Кількість гравців: 4 і більше
Місце гри: приміщення

Роззява (Штандер) - рухома командна гра з м'ячем, що сприяє вихованню таких фізичних якостей як швидкість реакції, спритність і витривалість. Зручним місцем проведення може бути дитячий майданчик або спортзал.
Креслимо крейдою коло, на який встають всі учасники гри. Вибираємо. Він бере м'яч і стає в центр кола. Ведучий підкидає м'яч над головою і вигукує ім'я будь-якого з тих дітей, який повинен зловити м'яч і тепер стає новим ведучим. Поки м'яч в повітрі - діти кидаються врозтіч.
Якщо ведучий зловив м'яч з літа, то він вигукує нового ведучого, підкинувши м'яч вгору.
Якщо м'яч не спійманий, а підібраний із землі, то, як тільки він опиниться в руках у ведучого, той кричить: «Стоп!». Тоді всі учасники повинні завмерти. Ведучий намагається засалити кого-небудь м'ячем з того місця, де був підібраний м'яч. Потрапив - водити буде засалений. Промахнувся - знову води!
І в тому і в іншому випадку все знову встають на коло, і гра починається знову.
Гра припиняється за взаємною згодою.
Примітка. Замеревшим гравцям, у яких ціляться м'ячем, дозволяється присідати, ухилятися від м'яча, але сходити з місця вони не мають права.
Буває, що той, кого саляти, ловить м'яч. У цьому випадку він тут же салит м'ячем або ведучого, або будь-якого з гравців - хто ближче стоїть.
Вік: від шести років
Гра розвиває: витривалість, спритність, реакція
Рухливість гри: рухлива
Кількість гравців: 4 і більше
Місце гри: вулиця
Необхідні речі: м'яч

Повітряна мета - весела і азартна гра. Розвиває реакцію і влучність граючих. Добре підходить для уроків фізкультури в школі.
Накреслити коло діаметром 10 -20 метрів. Гравці з тенісними м'ячами в руках стають біля зовнішньої межі цього кола. Вибраний ведучий з баскетбольним (волейбольним) м'ячем встає в середину кола.
За сигналом ведучий підкидає м'яч високо над головою, інші намагаються потрапити в нього маленькими м'ячиками. За кожне попадання гравцеві нараховуються бали.
Виграє той, хто за певну кількість спроб набрав більше всіх балів.
Примітка. В ході гри метающим м'ячі не дозволяється заступати ногою за межу - потрапляння не зарахується.
Вік: від шести років
Гра розвиває: влучність, реакція
Рухливість гри: малорухлива
Кількість гравців: 6 і більше
Місце гри: вулиця
Необхідні речі: м'яч

Вище ноги від землі - один з варіантів гри Квача. Весела, активна гра, що розвиває витривалість і фізичну силу граючих.
Вибирають ведучого. Решта розбігаються. Рятуючись від «салки», гравці повинні відірвати ноги від землі. З цією метою вони залазять на який-небудь предмет чи дерево, сідають, лягають на спину, піднявши ноги вгору. В такому положенні «салка» не має права їх салить. Якщо ж ноги гравця опиняються на землі, його можна засалити.
Засалений починає ловити гравців, а колишній «салка» тікає зі всіма.
Вік: від шести років
Гра розвиває: витривалість, сила
Рухливість гри: рухлива
Кількість гравців: 3 і більше

Салочки «Чай-чай-виручай!» - дуже весела гра для невеликої компанії, в якій всі зможуть показати, які вони швидкі і спритні. Вчить взаємовиручку, прищеплює вміння жити в колективі.
Спочатку визначають межі ігрової зони, за яку не можна забігати. Правила гри відрізняються від звичайних квача тим, що коли ведучий наздожене і осалит будь-якого гравця, той не стає салкою, а завмирає на місці і кричить: «Чай-чай-виручай!» до тих пір, поки його не виручать.
Врятувати його може будь-хто з учасників (крім, звичайно, ведучого), просто доторкнувшись до нього. При цьому завдання салки стає дуже непростий, так як він зможе передати свою роль іншого тільки тоді, коли наздожене всіх інших гравців, і за умови, що їх ніхто не виручить. В іншому випадку гра може ніколи не закінчитися.
Вік: від шести років
Гра розвиває: спритність, реакція
Рухливість гри: рухлива
Кількість гравців: 4 і більше

Хвіст дракона - весела і рухлива гра для дітей від п'яти років і старше, розвиває увагу, реакцію і спритність. У неї грають, в основному, в закритому приміщенні - у великій кімнаті, в спортзалі або роздягальні.
Кількість гравців не менше 4 осіб (але чим більше, тим веселіше і цікавіше).
Гравці встають один за одним, взявши стоїть попереду, за талію (як би утворюючи дракона/змійку). Стоїть попереду - голова дракона, задній - хвіст.
«Голова дракона " намагається зловити свій «хвіст», а «хвіст» повинен ухилитися від «голови», при цьому всі інші ланки дракона/змійки не повинні розчіплюватися.
Коли передній гравець зловить заднього, спійманий стає «головою». Інші міняються місцями за бажанням. Гра триває.
Примітка. Гра не має певного закінчення і переможців.
Вік: від шести років
Гра розвиваєуважність, спритність, реакція
Рухливість гри: рухлива
Кількість гравців: 4 і більше

Бовтається вагон - динамічна, весела гра, сприяє розвитку реакції і координації рухів. Добре підходить для проведення на уроках фізкультури в початкових класах школи.
Учасники діляться на групи по три і більше осіб - «поїзда». Дві людини залишаються без груп - «бовтаються вагони». Потяги починають бігати по колу, перешкоджаючи різкими поворотами «болтающимся вагонах» причепитися до себе. Мета «вагонів» причепитися у хвіст поїзда. Після того, як «болтающемуся вагону» вдається причепитися до потягу, перший гравець (голова «поїзда») сам стає «болтающимся вагоном».
Вік: від шести років
Гра розвиває: координація, реакція
Рухливість гри: рухлива
Кількість гравців: 7 і більше


Ґудзик - гра з гумором, у якій як таких переможців немає. Учасники діляться на команди по 3 людини. Ведучий оголошує, що зараз буде конкурс, але не говорить за якими критеріями буде оцінюватися переможець, тому потрібно дуже сильно старатися. Включається музика, учасники починають танцювати (співати, читати вірші і так далі).
В кінці конкурсу, ведучий проходить по командам і вважає кількість ґудзиків на одязі. Та команда, у якої більше всіх гудзиків, виграє.
Вік гравців: різноманітний
Гра розвиває: артистизм, розкутість, фантазія
Рухливість гри: малорухлива
Кількість гравців: 6 і більше

Комментариев нет:

Отправить комментарий